[News] Ik heb een e-mail van Zonnet ontvangen, wat nu?

[News] Ik heb een e-mail van Zonnet ontvangen, wat nu?

Toon eerste bericht

208 reacties

Reputatie 7

Een provider kan natuurlijk zelf instellen welke boodschap er in een foutmelding staat, dus het zou van alles kunnen betekenen. Daar kan alleen de beheerder van de betreffende mailserver antwoord op geven. Dat is in dit geval Zonnet volgens mij.

Dank je eric. Aangezien ik gewoon zowel het vastgelegde adresboek adres als een reply op een oudere mail heb geprobeerd lijkt een typefout mij uitgesloten. Ik neem aan dat het in het midden blijft dat het niet vinden van het e-mail adres nu veroorzaakt wordt door het verwijderen of door een blokkade van het e-mail adres? Geeft dat beiden deze zelfde foutmelding? Ik heb er al veel naar gegoogled maar kom veel tegenstrijdige informatie tegen hierover. 

Reputatie 7
Badge +12

 

Als de e-mailserver van de ontvanger het e-mailaccount van de ontvanger niet kan vinden, wordt de fout "550 User unknown in virtual mailbox table" weergegeven in Postfix. Met andere woorden, een niet bestaand adres of typefout in het e-mailadres zoals extra spatie, punt, ontbrekend karakter, etc. kan tot deze fout leiden.

Ik vraag gewoon wat die bounce melding betekend, daar komen geen persoonlijk gegevens aan te pas. 

 

Al 26 dagen geen reactie op mijn contact formulier trouwens. 

Reputatie 7
Badge +12

Je snapt dat Tele2 geen persoonlijke gegevens van een persoon aan een 3e bekend kunnen maken. Of die persoon nog een email abonnement heeft, deze heeft opgezegd of vanwege administratieve redenen tijdelijk buiten gebruik is genomen weet de eigenaar van de mailbox. Als deze het niet weet kan hij via de support pagina om hulp vragen.

Ik probeer iemand te mailen die kort geleden 6 euro aan zonnet heeft betaald voor behoud. Als ik deze persoon mail krijg ik het volgende bounce bericht:

 

Diagnostic-Code: smtp; 550-5.1.1 <********>: Recipient address rejected:
 550 User unknown in virtual mailbox table

 

Weet iemand wat dit betekend? Is haar account geblokkeerd, of misschien zelfs wel helemaal verwijderd?

Het lijkt erop dat ik mijn woorden over meer vertrouwen moet inslikken. Jammer.

Pagina voor behoud meld nog steeds dat de e-mail niet gecontroleerd kan worden, probeer later nog eens. Er wordt nog steeds niet op het contact formulier gereageerd. Problemen voor betalende klanten worden ook niet opgelost. Kan tele2 de mail niet beter overdragen aan een andere partij? Dit gaat niet werken zo.

 

 

Al 23 dagen verder en nog steeds geen respons op het contact formulier. Hoeveel backlog hebben ze wel niet bij zonnet?

Update:
We hebben contact gehad met Zonnet en de issues besproken:

  • Verificatiecode-proces: klanten kopieerden vaak info van een mail om in te voeren bij de verificatie-code, maar dat kopiëren ging niet goed waardoor het proces niet afgerond kon worden. Daardoor werden meerdere keren nieuwe codes aangevraagd. Wat het proces verder vertraagde. Hier is nu een aanpassing in gedaan zodat de benodigde gegevens al ge-prefilled worden aan de hand van een link in de mail.
  • Issue met de interne spamfilter: deze heeft woensdag een vertraging opgeleverd van 5-6 uur (vanaf een uur of 16u) waardoor het mailproces niet goed verloop: de filtering is nu anders ingesteld waardoor dit probleem verholpen is. Hierdoor heeft het afhandelen van mail een vertraging opgelopen.

@Shilka Een week wachten op een reactie is niet de bedoeling, ik ga dit weer aankaarten. Wie wacht er nog meer langer op een reactie? Ik hoor graag van jullie zodat ik dit kan oppakken met Zonnet. Ik sta voor jullie klaar! :muscle:

Ik heb ook problemen met zonnet. Server onbereikbaar, webmail inloggen lukt niet. Mail box is vol en ik ontvang dus geen email meer. Allle opties om dit probleem te melden  heeft geen enkel resultaat

Nu heb ik al 19 dagen geen reactie op het contactformulier. Kan het nog komen, of hebben ze bij het invoeren van het krijgen van een ontvangstbevestiging bij een support aanvraag alle oude klachten de prullenbak ingegooid of zo? Is het de bedoeling dat ik weer opnieuw contact zoek?

Reputatie 7
Badge +12

Ik zeg, neem een eigen domeinnaam, dan heb je gepersonaliseerde email.

Hier: https://forum.tele2.nl/e-mail-350/behouden-bestaand-zonnet-email-80684?postid=488284#post488284 een klant die 6 euro aan zonnet betaald voor behoud, een paar dagen later niet meer in haar mail kan, en vervolgens van support terughoort dat ze geen betalend klant is. Lijkt me ook niet helemaal zoals het moet gaan.

Het lijkt een truc, maar goed die 1 januari is prima natuurlijk.

Terecht en geweldig nieuws. Ben blij dat er serieus actie wordt ondernomen. Nu hoop ik echt dat de boel goed op de rit komt, gelukkig geeft zonnet zichzelf nu ook de tijd om alles goed werkend te krijgen. Goed om te zien dat zonnet zijn verantwoordelijkheid neemt, dit geeft tenminste weer een beetje vertrouwen.

 

P.S. Nooit een ontvangstbevestiging gehad na het invullen contactformulier. (ik had een gmailaccount als contactmail opgegeven)

Ik spreek de hoop uit dat na de ergste influx naar support en nadat het geheel wat in rustiger vaarwater is gekomen er toch een iets directere weg van support in overweging genomen kan worden.

@Cas van Tele2  Kan je ook in het openingstopic de datum wijzigen. Daar zou alle actuele informatie moeren staan. :smile:

Reputatie 7
Badge +12

Prima oplossing Cas. Er zitten wat hickups is het overgangsproces en daarvan wordt de klant nu niet de dupe.

Reputatie 6
Badge +2

Hallo @Roderick

Bedankt voor jouw update en goed om te horen dat het jou gelukt is om het rond te krijgen. Ik kan bij deze bevestigen dat de datum is opgeschoven van 1 oktober 2020 naar 1 januari 2021.

Update: 
Als je het contactforumulier op de website van Zonnet invult, krijgt je een bevestiging met ticketnummer. Dan krijg je vervolgens binnen 48 uur een reactie van Zonnet, maar soms kan het door drukte iets langer duren. 

Klanten met een Zonnet/Versatel account kunnen na het aanmelden bij Zonnet niet meer inloggen op Tele2.nl. Het is nog wel mogelijk om in te loggen op webmail.zonnet.nl of webmail.versatel.nl.

Klanten gaan vanaf nu herinneringen van ons krijgen wat betreft het aanbod van Zonnet. 
Doet de klant niks, dan komt het e-mailadres per 1 januari 2021 te vervallen. Deze datum is dus met 3 maanden opgeschoven. 

Als je andere vragen of opmerkingen hebt dan horen we het graag. Laat een reactie achter in dit topic. We staan voor je klaar! :thumbsup:

Reputatie 1

Dag allemaal ! Zoals ik eerder meldde kon ik kiezen en betalen (de €6 / jaar) voor het behouden van mijn mailadres.

Maar alleen als ik een ander mailadres opgaf op het bestelformulier. Dat is dus mijn werkmailadres geworden.

Iets positiefs zowaar - vandaag heb ik een mail vanuit ZONNET ontvangen dat men mijn abonnementsperiode automatisch verlengt / opschuift. Dus als je eenmaal een pakket hebt besteld kun je de €6 uitsmeren over een langere periode 🙂 ……

Belangrijker voor diegenen die nog steeds geen bestelling hebben kunnen doen / doorgeven :

QUOTE (deeltje van de mail)

Wij hebben veel reacties ontvangen over de deadline van 1 oktober 2020. Om deze klanten wat meer de tijd te geven om hun abonnementkeuze aan ons kenbaar te maken, hebben wij besloten om de deadline te verschuiven naar 1 januari 2021.

UNQUOTE

M.a.w. - de rest van 2020 kan men gebruiken om te proberen een abonnement af te sluiten of over te stappen.

 

Ik heb eens geprobeerd op de bestelpagina te kijken van zonnet. Ik krijg alleen maar de melding:

Op dit moment kan uw e-mailadres niet gecontroleerd worden, probeer het later nog eens.

 

Dat kan dus ook nog aan bovenstaande problemen worden toegevoegd.

 

Nog nieuws @Cas van Tele2 ?

 

Er zijn nog steeds mensen die geen enkele reactie krijgen van zonnet, zie bijvoorbeeld kruys70: https://forum.tele2.nl/e-mail-350/behouden-bestaand-zonnet-email-80684?postid=488199#post488199

Ook ikzelf heb heb nog geen enkele reactie op het contactformulier.

Dan nog alle bovenstaande vermelde problemen sinds je vorige post in dit topic; het bestelformulier wat nog steeds niet goed werkt, mensen die betalen en na betaling opeens hun mail niet meer kunnen gebruiken en ook niets meer van support horen, en klopt het dat er nog steeds groepen mensen zijn die bericht moeten krijgen over dit hele gebeuren, want die melden zich ook hier. 

 

Lijkt erop dat aankaarten weinig effect heeft tot nu toe.

Even ter verduidelijking:

 

Hier kunnen mensen die geen betaald abonnement bij tele2 hebben wat meer informatie vinden over wat er met hun e-mail te gebeuren staat:

https://www.tele2.nl/klantenservice/thuis/internet/overname-zonnet-en-verstatel/

 

Hier kunnen mensen die wél een betaald abonnement hebben meer informatie vinden over hun E-mail: 

https://www.tele2.nl/klantenservice/thuis/internet/webmail-uitleg/

 

@eric  in de beide pagina's kun je bevestigd zien door tele2 zelf dat; alleen de niet betalende zonnet/versatel klanten overgeheveld zijn; je altijd een e-mail adres bij een abonnement krijgt; de periode dat een mail adres na provider wissel nog ondersteund word door tele2 inderdaad staat op minimaal 180 dagen.)

Niet waar.

Er geld een minimum termijn van 1 maand voor het stopzetten van mail na provider wissel, en begin dit jaar hebben telecom aanbieders afgesproken met staatssecretaris Mona Keijzer om er vanaf deze zomer minimaal 6 maanden van te maken. Uit onderzoek blijkt zelfs dat behoud/niet willen verliezen van e-mail één van de belangrijkste redenen is om niet van provider te wisselen.  Je kunt daar hier meer over lezen: https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2020/01/23/wetsvoorstel-maakt-overstappen-van-internet--en-telefonieaanbieder-eenvoudiger

 

Geloof me eric, ik zuig deze feiten echt niet uit m’n duim. Ik heb met het ACM uitgebreid mijn rechten als consument doorgesproken, als ik alles officieel zou moeten doen hebben we het over officiële schriftelijke klachten per niet binnengekomen mail, die uiteindelijk bij niet oplossen leiden tot dwangsommen van zo'n 9000 euro per week en weet ik niet wat allemaal. Zover wil ik helemaal niet gaan wat mij betreft, ik geef tele2 de tijd om de problemen op te lossen, maar met wat in dit topic besproken wordt gaat dat natuurlijk helemaal niet opschieten nog. Wat mij betreft kunnen we na doorlezen van bovenstaande weer terug naar de originele discussie hier, want hoe eerder dit allemaal opgelost word, hoe eerder ze bij zonnet met de problemen van de betalende tele2 klanten aan de slag kunnen :)

 

 

Reputatie 7
Badge +12

Ok, je ziet eigenlijk bij geen enkel internet aanbod öp de markt als “selling point dat je een email adres erbij krijgt. Beetje commodity dus. Maar als het een “verplichting” is een email adres te geven als onderdeel van een internet access abonnement, dan vervalt die verplichting direct als de  klant de internet access dient opzegt. Alle tijd welke je daarna de email nog mag gebruiken is netjes, maar kan eigenlijk ook per direct stoppen. 

Ik heb zo geen idee in welke wet dit staat. Dat zei een hele aardige mevrouw van de Autoriteit Consument en Markt tegen mij in een lang telefoongesprek. Je kunt hier contact met ze opnemen: https://www.acm.nl/nl/contact . Dan kunnen ze je vast wel verder helpen.

Ik denk dat iemand van tele2 je er ook wel meer over kan vertellen.

 

Edit: als ik het zo even snel nazoek komt die verplichting van het ACM zelf, waarbij telecomaanbieders weer verplicht zijn zich bij het ACM te registreren waarbij het ACM bepaalde rechten en plichten oplegt. Het is wettelijk geregeld dat de ACM toezichthouder is op telecom bedrijven. Via die weg geldt die verplichting om een e-mail bij een internet abo te leveren.  Dat is een plicht die het ACM oplegt, en het ACM is weer wettelijk gezien de toezichthouder op de telecom bedrijven, waar die telecom bedrijven dus verplicht naar moeten luisteren. Zo zit het ongeveer… beetje crappy uitgelegd maar je begrijpt me vast wel. 

 

Edit2: de bijbehorende wet: https://wetten.overheid.nl/BWBR0033043/2019-01-01/#Hoofdstuk2_Artikel2

Reputatie 7
Badge +12

Oftewel, het aan het internet abo gekoppelde e-mail adres is niet (persé) voor de factuur (maar kan daar wel voor gebruikt worden) , het is een wettelijke verplichting.

Interessant. Welke wet doel je dan precies op? 

Reageer