Sticky

Mogelijke problemen met vaste telefonie


Reputatie 6
Badge
Op dit moment zijn wij mogelijke problemen met de vaste telefonie aan het onderzoeken. Klanten met een Comtrend2 modem(zie foto) kunnen problemen ervaren met hun vaste telefonie.
We hebben een oplossing gevonden om je probleem tijdelijk op te lossen. Dit kun je doen door het modem een herstart te geven.



Hoe geef ik mijn modem een herstart? Dat kan op 2 manieren
1. Achter op het modem vind je een knopje. Druk deze in, laat het modem ongeveer 10 sec. met rust en druk het knopje weer in.
2. Haal de stekker voor ongeveer 10 sec. uit het stopcontact.


Zodra we meer informatie hebben zullen wij dat hier vermelden! Onze excuses voor het ongemak.


Update 04-02-2019 10:18:
- We hebben een mogelijke oplossing geïmplementeerd en wij zijn voor jullie nu aan het testen of het werkt!

Update 04-02-2019 10:49:
- De mogelijke oplossing heeft niet het gewenste effect. Helaas moeten we dus weer verder onderzoek verrichten om het probleem zo snel mogelijk op te lossen.

Update 04-02-2019 15:34:
- Momenteel zijn wij bezig met het implementeren van een mogelijke oplossing en zijn wij het netwerk aan het monitoren. Helaas is er nog niet bevestigd dat dit de definitieve oplossing is.

Update 04-02-2019 17:17:
- We blijven de voortgang van de mogelijke oplossing monitoren. Morgenochtend zullen we hier een nieuwe inhoudelijke update plaatsen!

Update 05-02-2019 09:29:
- Vannacht hebben wij een aantal modems gereset om te kijken of het probleem ook terug komt. Zodra we meer weten zullen we jullie hier over informeren.

Update 06-02-2019 09:02:
- Op dit moment hebben we een alternatieve manier bedacht zodat jij zo min mogelijk problemen ervaart met je beldiensten. Deze is nog niet structureel en we zijn nog bezig met een definitieve oplossing.

Update 08-02-2019 12:20:
- Goed nieuws, we zien na de tijdelijke oplossing steeds minder klachten. De definitieve oplossing laat helaas nog even op zich wachten, maar we werken hard aan de oplossing. Aankomende maandag zullen wij aan het eind van de dag een nieuwe update plaatsen.

Update 11-02-2019 15:05:
- Vandaag hebben we overleg gehad met de fabrikant van dit type modem (Comtrend2). Helaas is uit dit overleg nog geen structurele oplossing naar voren gekomen, onze excuses!

De fabrikant heeft ons laten weten onderzoek te gaan doen naar een eventuele software update. Tot het moment dat wij worden voorzien van nieuwe informatie zullen we hier geen update plaatsen. Dank voor jullie begrip!

Update 20-02-2019 11:02:
- Het is inmiddels weer tijd voor een nieuwe update! Omdat het probleem nog steeds erg complex is zullen we de aankomende dagen onderzoek op locatie gaan doen bij geselecteerde klanten. Deze klanten hebben zichzelf aangemeld voor een onderzoek aan huis.

Zodra de resultaten binnen zijn van deze onderzoeken dan zullen we hier een nieuwe update plaatsen. Nogmaals dank voor jullie geduld!
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.