Info

MijnTele2 krijgt een update!

  • 28 May 2021
  • 15 reacties
  • 1751 x bekeken
MijnTele2 krijgt een update!
Reputatie 7
Badge +12

Hey allemaal,

Mooi nieuws, we verbeteren MijnTele2! Dat doen we zodat jij je mobiele abonnementen kunt beheren als een baas, want bij ons bepaal je het helemaal. Het enige wat je hoeft te doen, is je e-mailadres als gebruikersnaam op te geven. Je wachtwoord blijft hetzelfde. Lees alles over de upte op onze website. 

In dit topic lees je wat je binnenkort kunt verwachten.

 

Automatisch overgezet

Je wordt automatisch overgezet naar de nieuwe MijnTele2 omgeving. Hoe weet je dat je aan de beurt bent? Op een van twee manieren.

Log je al in met een e-mailadres?

  • Als je al inlogt met je e-mailadres als gebruikersnaam, gaat het vanzelf. Als je aan de beurt bent, verschijnt na het inloggen informatie over je nieuwe MijnTele2 en de verbeteringen. 

Als je nog niet inlogt met een e-mailadres, gaan we je vragen of je je gebruikersnaam wil wijzigen.

  • Je krijgt daarover eerst een e-mail van ons. Als je inlogt (nadat je de mail hebt ontvangen) kom je vanzelf op de pagina terecht waar je dit kunt wijzigen. Je hoeft dus niet per se op de link uit de mail te klikken. Je wachtwoord blijft zoals die nu is. Uiteraard kun je deze wel zelf op ieder moment aanpassen.

 

Welke verbeteringen kun je verwachten na de update?

  • Je kunt tweestapsverificatie (2FA) aanzetten. Als je dit doet, zijn je inlog en dus ook je gegevens erachter beter beveiligd. Iemand anders die jouw wachtwoord heeft achterhaald, komt met 2FA je MijnTele2 dus niet in.
  • Al je mobiele abonnementen inzien en beheren achter één inlog.
  • Binnenkort kun je ook meekijken met het abonnement van iemand anders (als diegene daar toestemming voor geeft). Handig voor bijvoorbeeld kids, een familielid of een huisgenoot.

 

Jouw mening telt!

We doen het natuurlijk allemaal om jullie zo goed mogelijk te helpen en blij te maken. Daarom vinden we jullie mening erg belangrijk, want daar kunnen we wat mee. Stel hieronder vooral al jouw vragen en post jouw comments. Alvast bedankt voor het meedenken!

Deze update is alleen voor mobiele abonnementen!


15 reacties

Ik heb vanmorgen nog meerdere keren geprobeerd in diverse browsers op diverse apparaten, maar ook nu na het weekend werkt het nog niet. Heb de details net aan Cas laten weten, zie hier: 

 

Ik krijg een groene  Sorry  als ik probeer in te loggen op Mijn Tele2 Thuis.

Heeft dat met de nieuwe Update te ,maken of is dit een andere storing?

Ik kan wel in loggen in Mijn tele2 Thuis @WhTurner 

 

Is deze upgrade alleen voor Mijn Tele2 Mobiel klanten of ook voor de Tele2 Thuis klanten @Marciano van Tele2 ?

Klopt, werkt nu weer.

Reputatie 7

Waarom moet de gebruikersnaam straks een e-mailadres worden?

Reputatie 7
Badge +12

Hey @Shilka en @pipodeclown, dat zijn goede vragen!

Op dit moment is deze upgrade alleen voor mobiel, maar het wordt later ook mogelijk om Thuis toe te voegen. 

Er is gekozen voor een e-mailadres als gebruikersnaam, omdat dit door alle extra mogelijkheden en verbeteringen een logischere keuze is. Daarnaast zal een e-mailadres makkelijker te onthouden zijn dan een gebruikersnaam. :smile:

Op dit moment is deze upgrade alleen voor mobiel, maar het wordt later ook mogelijk om Thuis toe te voegen. 

En als je alleen thuis hebt? (Ik heb geen mobiel van tele2, dus ook geen mobiel account om thuis aan toe te voegen)

 

Ik ben wel bang dat sommige mensen het verplicht gebruiken van een e-mail adres als gebruikersnaam wel een privacy risico vinden. Dan ligt bij een database hack je e-mail adres meteen weer op straat.

 

Reputatie 7
Badge +12

Is deze upgrade alleen voor Mijn Tele2 Mobiel klanten of ook voor de Tele2 Thuis klanten 

 

Zeer onwaarschijnlijk dat Thuis nog een upgrade krijgt. Kijk naar de nieuwe mogelijkheden die ze voor mobiel aanbieden.

  • Je kunt tweestapsverificatie (2FA) aanzetten. Als je dit doet, zijn je inlog en dus ook je gegevens erachter beter beveiligd. Iemand anders die jouw wachtwoord heeft achterhaald, komt met 2FA je MijnTele2 dus niet in.
  • Al je mobiele abonnementen inzien en beheren achter één inlog.
  • Binnenkort kun je ook meekijken met het abonnement van iemand anders (als diegene daar toestemming voor geeft). Handig voor bijvoorbeeld kids, een familielid of een huisgenoot.

Allemaal logisch voor het beheren van meerdere mobiele abonnementen. Thuis wordt niet meer verkocht en heeft geen meerdere gebruikers mogelijkheid. Dus waarom zouden ze daar nog moeite in stoppen?

We zijn toch gewoon klanten. 

Hallo,

 

Ik gebruik de app veel en heb daarin voor 2 andere familie leden ook een nummer opgenomen. Nu kan je wisselen tussen gebruikers, zodat je voor elk van hen het overzicht krijgt. Super app, maar.

In het overzicht van gebruikers zie ik nu 3 x dezelfde gebruiker terugkomen. Dat is nieuw, vorheen kon je de nummers zien. De applicatie daarvoor kon je aan elk nummer een logische naam geven.

Zo kan ik dus nu geen onderscheid maken in mijn nummer of dat van een van mijn familie leden. Telkens gokken dus welke naam ik wil, nogal onhandig

Kunnen jullie dat aanpassen zodanig dat je ofwel het nummer ziet, ofwel dat je er logische namen aankan geven.

Bram  

Het is op dit moment onmogelijk voor mij om in te loggen op mijntele2 voor thuis klanten. Ik weet niet wat jullie veranderd hebben maar het werkt niet.

Reputatie 7
Badge +12

Hallo,

 

Ik gebruik de app veel en heb daarin voor 2 andere familie leden ook een nummer opgenomen. Nu kan je wisselen tussen gebruikers, zodat je voor elk van hen het overzicht krijgt. Super app, maar.

In het overzicht van gebruikers zie ik nu 3 x dezelfde gebruiker terugkomen. Dat is nieuw, vorheen kon je de nummers zien. De applicatie daarvoor kon je aan elk nummer een logische naam geven.

Zo kan ik dus nu geen onderscheid maken in mijn nummer of dat van een van mijn familie leden. Telkens gokken dus welke naam ik wil, nogal onhandig

Kunnen jullie dat aanpassen zodanig dat je ofwel het nummer ziet, ofwel dat je er logische namen aankan geven.

Bram  

Hey Bram, leuk om te horen dat je de app veel gebruikt! In deze nieuwe update kun je gebruikers toevoegen en hier een gebruikersnaam aan koppelen, zodat je makkelijk ziet om welk abonnement het gaat. Ik heb jouw account er gelijk bijgepakt en ik zie bij jou nog de oude MijnTele2-omgeving, klopt dat? Heb je een mail gehad, dat je bent overgezet naar de nieuwe omgeving of heb je recent na het inloggen informatie gekregen over de MijnTele2 update?

 

Laat het me gerust weten, ik kijk graag met je mee! Je mag me ook een privebericht sturen met een screenshot van hoe jij het in de app ziet. Dan ga ik op onderzoek uit! :smile:

Reputatie 7
Badge +12

Het is op dit moment onmogelijk voor mij om in te loggen op mijntele2 voor thuis klanten. Ik weet niet wat jullie veranderd hebben maar het werkt niet.

Hey Shilka, afgelopen weekend ging het even niet helemaal goed met MijnTele2, waardoor je niet kon inloggen. Dit is inmiddels weer opgelost. Zou je het opnieuw kunnen proberen? Lukt het niet, zou je me dan willen vertellen wat voor foutmelding je krijgt? 

Ik maak al gebruik van mijn email adres als gebruikersnaam, maar ik krijg de melding accountmigratie mislukt. Ook de app doet het sinds de update niet, help?

Reputatie 6
Badge +2

Hey @Anne23546,

Kan je proberen om jouw MijnTele2 account opnieuw te registreren via deze link: https://www.tele2.nl/my/registreren.
Vervolgens raad ik je aan om de MijnTele2 app te verwijderen, toestel te herstarten en dan de MijnTele2 app opnieuw te installeren. Dan zou het weer moeten werken! :thumbsup:

Reageer