Sticky

[FAQ] Volgens mij heb ik een phishing mail/ smishing sms ontvangen. Wat nu?

  • 30 November 2017
  • 303 reacties
  • 23736 x bekeken

Reputatie 6

We hebben er allemaal eens mee te maken gehad. Een sms’je van de ‘Belastingdienst’ over een openstaande schuld, ‘Rabobank’ die aangeeft dat je betaalpas verlopen is of zelfs ‘Tele2’ met een melding dat je een betalingsachterstand hebt. Deze berichtjes zien er best realistisch uit, bevatten vaak een link of instructies en hebben allemaal als doel om je geld af te troggelen of je gegevens te stelen.

Eens in de zoveel tijd komen er nieuwe phishing-berichten in omloop, dus oplettendheid is altijd nodig. In dit topic zie je een voorbeeld van recente phishing-golf. Uiteraard wil je niet de nare gevolgen ondervinden van het bijten in het aas van de phishing-poging. Wij doen er alles aan om te zorgen dat het niet bij jou terecht komt. Toch kan je af en toe een dergelijke sms of mail krijgen. Om je te helpen om in zo’n situatie er niet voor te vallen, hebben we dit topic geschreven!

Wat is phishing?

Phishing is een vorm van oplichting via het internet. Vaak word je via een e-mail naar een website gelokt om hier in te loggen met privégegevens. De e-mail of sms lijkt van een betrouwbare partij te komen, zoals van ons. Meestal is het verzoek om in te loggen en gegevens te controleren zoals een onbetaalde factuur of je gegevens in de MijnTele2 omgeving, of om een betalingsachterstand direct te betalen.

 

Voor mails kan klikken op links in de mail computervirussen binnenhalen en soms omzeilt dit zelfs je antivirus. Het kan gebeuren dat zogeheten ransomware bestanden vergrendelt, waarna er ‘losgeld’ wordt geëist om de bestanden vrij te laten geven. Het is ook niet eens zeker of het na het betalen dan daadwerkelijk vrijgegeven wordt.

 

Bij sms’jes geldt vaak dat ze er een betaalverzoek gedaan wordt. Dit wordt dan gebracht onder het mom van een openstaande schuld bij een bekende instantie. Het geld gaat dan natuurlijk niet echt naar die instantie, maar naar de fraudeurs. Ook kan er gevraagd worden om gegevens te controleren of te vernieuwen. Via een link kom je dan op een valse website waar potentieel virussen mee binnengehaald kunnen worden, zoals bij een phishing mail.

 

Hoe herken ik phishing?

De fraudeurs worden steeds geniepiger en zodoende worden de phishing-berichten steeds realistischer en beter gemaakt. Hierdoor zijn ze steeds moeilijker van echt te onderscheiden. Je zal dus echt op de details moeten letten als je een verdacht bericht krijgt. Dat moet je eigenlijk ook doen als een bericht krijgt dat schijnbaar helemaal niet verdacht is. Hier zijn enkele punten waar je op kunt letten als een dergelijk mailtje of sms’je je inbox vervuilt.

  • Let in het geval van emails op de opmaak. Veel bedrijven hanteren een bepaalde opmaak bij mailtjes die ze naar hun klanten sturen. Bij de phishing berichten is de opmaak vaak niet helemaal correct. Mogelijk is er een verouderd logo gebruikt, gebruiken ze een ander lettertype of zijn de gebruikte kleuren net iets anders.
  • Let op spel- en grammaticale fouten in de tekst. Phishing berichten zijn vaak slordig geschreven. Ook kan er zelfs iets kleins zijn als een afsluiting die niet helemaal klopt. Tele2 sluit zijn mails bijvoorbeeld vaak af met ‘We houden contact’. Als zoiets er niet staat, kan dat al een teken zijn dat je met een phishing-bericht te maken hebt.
  • Let op de afzender. De afzender kan ook weggeven of het werkelijk om het bedrijf in kwestie gaat of niet. Onze automatisch verstuurde mails zullen bijvoorbeeld altijd verstuurd worden vanuit noreply@tele2.nl. Fraudeurs zouden gebruik kunnen maken van iets wat er erg op lijkt, zoals bijvoorbeeld no-reply@tele2.nl of tele2@gmail.nl. Ditzelfde principe geldt ook voor andere bedrijven. Let op de emailadressen die bedrijven normaal gebruiken en welke er in het verdachte mailtje gebruikt wordt. Wij hebben zelf een topic geschreven waarin vermeld staat vanuit welke emailadressen en telefoonnummers Tele2 contact op zal nemen.
  • Voor sms’jes geldt dat ze nummers kunnen spoofen, zodat het werkelijk lijkt alsof het sms’je van de instantie of het bedrijf in kwestie komt. Dit komt echter zelden voor, maar het is altijd goed om ook bij dergelijke sms’jes bovenstaande punten in acht te houden. Het kan ook voorkomen dat je een sms krijgt ‘namens het bedrijf’ waar simpelweg een 06-nummer als afzender te zien is. Als er een 06-nummer staat kan je er al vanuit gaan dat het om phishing gaat.
  • Tele2 Nederland en veel andere bedrijven zullen je nooit vragen om te betalen in Bitcoin. Ook zal er door een in Nederland actief bedrijf nooit gevraagd worden om te betalen in dollars of een andere valuta.
  • Voor Tele2 kan je in je achterhoofd houden dat wij nooit per mail of sms om persoonlijke gegevens zullen vragen. Ook zullen we je nooit vragen in te loggen via die wegen. Mocht je werkelijk een betalingsachterstand hebben en in willen zien hoe groot deze is, dan kan je dat altijd checken door in te loggen in je MijnTele2-omgeving op de website.

 

Wat moet ik doen als ik een phishing-bericht ontvangen heb?

Als je een verdachte mail of sms ontvangen hebt en je hebt aan de hand van bovengenoemde punten bepaald dat het inderdaad om phishing gaat, dan is het allerbelangrijkste wat je moet doen om niet op de link te klikken die in het bericht staat. Ook niet om bijvoorbeeld te kijken wat er mogelijk gebeurt. Stuur ook nooit persoonlijke informatie door. In plaats daarvan kan je het bericht melden bij de instantie of het bedrijf dat gebruikt wordt voor de fraudepoging. Zij zullen dan stappen ondernemen om dit tegen te gaan of om mensen op de hoogte te stellen. En het is verstandig om het nummer in je telefoon te blokkeren, zodat ze niet weer contact op nemen met hetzelfde nummer.

 

Ik krijg een berichtje via Whatsapp wat ik niet vertrouw, is dit phishing?

Dat zou zomaar kunnen! Er is namelijk een nieuwere vorm van phishing actief en dit wordt ook wel ‘spear phishing’ genoemd. Iemand doet zich voor als een bekende van je en komt met een verhaal dat hij of zij iets moet betalen. Met vage antwoorden en reacties probeert deze fraudeur je te overtuigen om geld over te maken naar een rekeningnummer. In deze video zie je een voorbeeld van onze vrienden van T-Mobile. 

 

Wat kan ik doen om phishing te voorkomen?

Je kan helaas nooit voorkomen dat je te maken krijgt met phishing. Als de fraudeurs je emailadres of je telefoonnummer hebben, kunnen ze je namelijk wanneer ze willen dergelijke berichten sturen. Je zou eventueel sterkere spamfilters in kunnen stellen in je mailbox, maar zelfs dan kunnen de mails nog in je postvak in terechtkomen. Het belangrijkste is dat je nooit via een mail of sms inlogt of gegevens stuurt. Ook is het goed om ‘openstaande betalingen’ altijd te checken bij het bedrijf of instantie in kwestie, voordat je de betaallink volgt.

 

Wat doet Tele2 om phishing te voorkomen?

Als blijkt dat de phising-sms’jes vanuit een Tele2-nummer komen, dan zullen wij na voldoende bewijs altijd het nummer blokkeren en stappen ondernemen bij de politie. Wij willen natuurlijk niet dat de fraudeur gewoon vrolijk door kan gaan met mensen oplichten. Voor e-mails is het allemaal iets lastiger om stappen te ondernemen, omdat dit vaak buiten ons beheer is. Wel kan je altijd de mails met afzenders bij ons melden, zodat wij de mogelijkheden kunnen bekijken. Je kan in dit topic een reactie achterlaten als je sterk het vermoeden hebt dat je met phishing te maken hebt. 

 

Vanuit welke emailadressen mailt Tele2?

Daar hebben wij een los topic aan gewijd.

 

 


303 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Hi @Shilka & @theocoppes

Ik heb goed nieuws voor jullie, zoals eerder gezegd hebben wij van onze kant eerder al een aantal stappen ondernomen om hiervan af te komen. Ik heb vandaag ook te horen gekregen dat er nu geen last meer ondervonden moet worden van de desbetreffende afzenders. Met speciale dank aan jou, @Shilka!

Mocht dit wel het geval zijn (Ik hoop het natuurlijk niet), kunnen jullie beide mij dan direct een DM sturen? Dan ga ik natuurlijk mijn best weer voor jullie doen!

Ik wil jullie beiden bedanken, voor het scherp houden van ons, want daar is het form natuurlijk ook voor! 

Reputatie 7
Badge +8

Shilka

Ik word hier ook weer overweldigd door de aanbiedingen van gratis eifoons, lieve gesprekken met salila, aanbiedingen voor energie, Crypto en nog veel meer. 

Zelfs mijn vaste nummer hebben ze vanmorgen weer gevonden. Een Oosters klinkende dame wil blijkbaar mijn ramen komen lappen. Ze had het over Microsoft Windows. Maar Ik heb dubbel glas. Ik heb gezegd dat ze moest wachten op beter weer. Met die regenbuien loont het zich niet. Toen heeft ze opgelegd! 

Reputatie 5
Badge +6

Ha @Shilka & @theocoppes

Ik heb alles meteen doorgestuurd, zodra ik een reactie heb kom ik er natuurlijk bij jullie op terug! Ik ben ook nagegaan waarom jij op je @versatel adres nog steeds de eerste afzender krijgt (@theocoppes)

Ik wens jullie beide een goed weekend! Zonder al te veel phising. 😉

Reputatie 7
Badge +8

Ik had dezelfden! EenvoudigContact, minuscule dinky en bitcoin. Elke dag wissen. Maar het wordt niet minder als ze hier niet vermeld worden. Eric het helpt niet. 

Nou, inmiddels reactie gehad van phishing@t-mobile.nl

 

Het is dus volgens phishing@t-mobile.nl zo dat als je een email krijgt waarin staat dat je 50 euro hebt gewonnen van de albert heijn, en je dit kunt claimen door naar de site ttp://toiletteam.xyz te gaan, ook al ben je geen klant en heb je geen klantenkaart en kunnen ze je e-mail dus helemaal niet hebben, gewoon spam van albert heijn zelf. Volgens phishing@t-mobile.nl kun je dus met een gerust hart op de links in deze mails klikken om je persoons gegevens in te vullen om je gewonnen 50 euro te claimen. Het is immer geen phishing, maar gewoon echt albert heijn die je loopt te spammen. 

 

Volgens phishing@t-mobile.nl, als je je mails naar https://www.fraudehelpdesk.nl/valse-e-mail-melden/ doorstuurt, en je krijgt van de Stichting Aanpak Financieel-Economische Criminaliteit in Nederland antwoord terug dat het inderdaad om phishing gaat, dan liegt deze overheidsinstantie dat ze barsten volgens phishing@t-mobile.nl

 

Volgens phishing@t-mobile.nl als je een email krijgt van Synvest, met een vals adres, en met links die niet naar Synvest verwijzen is het geen phishing, ook al wordt op de officiële site van Synvest hiervoor gewaarschuwd als zijnde Phishing. Nee volgens phishing@t-mobile.nl is dit gewoon echt Synvest zelf die je loopt te spammen, en is er dus geen enkel risico om op de links te klikken en duizenden euro's over te maken als investering.

Volgens phishing@t-mobile.nl zijn de mails van samsung waar je 90 euro krijgt voor het invullen van een enquete dus echt geen phishing, ook al verwijzen alle links niet naar samsung, en is de unsubscribe link precies dezelfde neplink als de link om de zogenaamde enquete in te vullen. Geen phishing, dus volslagen veilig volgens phishing@t-mobile.nl Je kunt volgens phishing@t-mobile.nl gerust je persoonsgegevens invullen in die enquete.

 

Volgens phishing@t-mobile.nl is als je een mail krijgt van bol.com dat je een gratis ipad kunt krijgen, ook al is de afzender niet een adres wat op de veilige afzender lijst van bol.com voor komt géén phishing. Nee volgens phishing@t-mobile.nl is dit echt bol.com die je gewoon spam voor gratis i-pads aan het sturen is.

Volgens phishing@t-mobile.nl als je een mail krijgt van wijkopenautos.nl, die helemaal geen links naar die website bevat, maar wel precies dezelfde links als in de albert heijn mail, is dit geen phishing maar is het gewoon wijkopenautos.nl die je spam stuurt.

 

Wat moet ik hier van denken tele2?

Hebben echt de websites van albert heijn, synvest, samsung, bol.com ,wijkopenautos.nl en de fraudehelpdesk ongelijk als ze waarschuwen voor deze phishing mails en zijn ze allemaal aan het liegen over phsihingmails, en heeft phishing@t-mobile.nl het als enige bij het rechte eind, of is het misschien zo dat ze bij phishing@t-mobile.nl niet eens naar de doorgestuurde mails kijken.

Weten jullie wel hoeveel uren ik gemaakt heb om dit allemaal te melden, nadat jullie me verteld hebben dit te doen? Hoeveel nachten ik hiervan heb wakker heb gelegen, en vervolgens kijken jullie niet eens naar de vele mails die ik doorgestuurd heb, en gaan dan klakkeloos beweren dat deze overduidelijke, door diverse grote bedrijven, instanties en door overheidsinstanties bevestigde phishingmails helemaal geen phishingmails zijn!!!!!!!

Hoe halen jullie het in jullie botte misleidende kop om dit te doen. Is dit wat we van t-mobile kunnen verwachten? Is dit hoe jullie met klanten omgaan? is dit de “Cyber Defense Center” van t-mobile? Geen wonder dat klanten helemaal platgemaild worden met phishing mails op deze manier. Als dit één ding bewijst, is het dat t-mobile door geen enkele klant op geen enkele, maar dan ook geen enkele manier te vertrouwen is.

Ik ben absoluut WOEST.

 

 

En ondertussen komt de volgende alweer binnen. Nou ontzettend bedankt maar weer!

 

En ja hoor, de volgende is er ook al weer dit maakt me nog alleen maar WOESTER!

 

Nou, inmiddels reactie gehad van phishing@t-mobile.nl

 

Het is dus volgens phishing@t-mobile.nl zo dat als je een email krijgt waarin staat dat je 50 euro hebt gewonnen van de albert heijn, en je dit kunt claimen door naar de site ttp://toiletteam.xyz te gaan, ook al ben je geen klant en heb je geen klantenkaart en kunnen ze je e-mail dus helemaal niet hebben, gewoon spam van albert heijn zelf. Volgens phishing@t-mobile.nl kun je dus met een gerust hart op de links in deze mails klikken om je persoons gegevens in te vullen om je gewonnen 50 euro te claimen. Het is immer geen phishing, maar gewoon echt albert heijn die je loopt te spammen. 

 

Volgens phishing@t-mobile.nl, als je je mails naar https://www.fraudehelpdesk.nl/valse-e-mail-melden/ doorstuurt, en je krijgt van de Stichting Aanpak Financieel-Economische Criminaliteit in Nederland antwoord terug dat het inderdaad om phishing gaat, dan liegt deze overheidsinstantie dat ze barsten volgens phishing@t-mobile.nl

 

Volgens phishing@t-mobile.nl als je een email krijgt van Synvest, met een vals adres, en met links die niet naar Synvest verwijzen is het geen phishing, ook al wordt op de officiële site van Synvest hiervoor gewaarschuwd als zijnde Phishing. Nee volgens phishing@t-mobile.nl is dit gewoon echt Synvest zelf die je loopt te spammen, en is er dus geen enkel risico om op de links te klikken en duizenden euro's over te maken als investering.

Volgens phishing@t-mobile.nl zijn de mails van samsung waar je 90 euro krijgt voor het invullen van een enquete dus echt geen phishing, ook al verwijzen alle links niet naar samsung, en is de unsubscribe link precies dezelfde neplink als de link om de zogenaamde enquete in te vullen. Geen phishing, dus volslagen veilig volgens phishing@t-mobile.nl Je kunt volgens phishing@t-mobile.nl gerust je persoonsgegevens invullen in die enquete.

 

Volgens phishing@t-mobile.nl is als je een mail krijgt van bol.com dat je een gratis ipad kunt krijgen, ook al is de afzender niet een adres wat op de veilige afzender lijst van bol.com voor komt géén phishing. Nee volgens phishing@t-mobile.nl is dit echt bol.com die je gewoon spam voor gratis i-pads aan het sturen is.

Volgens phishing@t-mobile.nl als je een mail krijgt van wijkopenautos.nl, die helemaal geen links naar die website bevat, maar wel precies dezelfde links als in de albert heijn mail, is dit geen phishing maar is het gewoon wijkopenautos.nl die je spam stuurt.

 

Wat moet ik hier van denken tele2?

Hebben echt de websites van albert heijn, synvest, samsung, bol.com ,wijkopenautos.nl en de fraudehelpdesk ongelijk als ze waarschuwen voor deze phishing mails en zijn ze allemaal aan het liegen over phsihingmails, en heeft phishing@t-mobile.nl het als enige bij het rechte eind, of is het misschien zo dat ze bij phishing@t-mobile.nl niet eens naar de doorgestuurde mails kijken.

Weten jullie wel hoeveel uren ik gemaakt heb om dit allemaal te melden, nadat jullie me verteld hebben dit te doen? Hoeveel nachten ik hiervan heb wakker heb gelegen, en vervolgens kijken jullie niet eens naar de vele mails die ik doorgestuurd heb, en gaan dan klakkeloos beweren dat deze overduidelijke, door diverse grote bedrijven, instanties en door overheidsinstanties bevestigde phishingmails helemaal geen phishingmails zijn!!!!!!!

Hoe halen jullie het in jullie botte misleidende kop om dit te doen. Is dit wat we van t-mobile kunnen verwachten? Is dit hoe jullie met klanten omgaan? is dit de “Cyber Defense Center” van t-mobile? Geen wonder dat klanten helemaal platgemaild worden met phishing mails op deze manier. Als dit één ding bewijst, is het dat t-mobile door geen enkele klant op geen enkele, maar dan ook geen enkele manier te vertrouwen is.

Ik ben absoluut WOEST.

 

 

@Johrick van Tele2 @Marciano van Tele2 @Maurice Jullie mogen ervoor zorgen dat er eens een fatsoenlijke reactie hierop komt, en een oplossing. Ik laat me niet langer van het kastje naar de muur sturen. 

Reputatie 7
Badge +12

Zie de tips om phising te herkennen en niet in te trappen. 

De campagne 'Eerst checken, dan klikken' is een initiatief van het Ministerie van Justitie en Veiligheid. Samen met de convenantpartners wil het Ministerie van Justitie en Veiligheid alle Nederlanders attenderen op het gevaar van phishing.

Reputatie 7
Badge +8

Die verrassing voor Apple klanten had ik ook!

Heb ik weer pech dat ik een Huawei klant ben.

Verrassing voor Huawei krijg ik nooit. 

Reputatie 7
Badge +8

Ik kan dat nu niet controleren. Alles gewist. 

Ik heb nogal moeite met bellen. 

Mijn oren, gehoorapparaten etc en mijn langzamere reacties op mensen na mijn herseninfarct. Met schrijven heb ik meer tijd om na te denken! 

Sorry, bellen alleen in noodgevallen. Ik raak in paniek als de telefoon gaat. 

Ah dat begrijp ik helemaal theocoppes! Is het wel wat minder geworden met de phising mails de afgelopen week? Lijkt me dan extra lastig voor jou dat die rommel steeds tussen je mails zit :frowning2:

Ik zal nog extra mijn best gaan doen, zodat dit ook voor jou nu eindelijk eens aangepakt wordt!

Reputatie 7
Badge +8

Ik ga meteen wissen! 

Vanmorgen van

 

Smart-Invest • no-reply@e.allegiant.com

 

Insanely Easy Way To Become Rich in 2022

What if I told you that you can become a millionaire this year?

 

Sounds crazy right?

 

BBC NEWS - Millionsbecome millionaires during Covid pandemic

Well, it is now possible more than ever to make a life-changing fortune online thanks to a new revolutionary Trading system.

 

More than five million people became millionaires across the world in 2021 despite economic damage from the Covid-19 pandemic. (Link to Full Article)

 

Our members typically make an average profit of $1,296 daily by working for 25 minutes or less per day.

 

While many poor people became poorer, the number of millionaires increased by 5.2 million to 56.1 million globally, Credit Suisse research found.

 

Recovering stock markets and crypto investments using the new Trading system helped boost their wealth and make unlimited profits, as some members earned their first million within just 6 months.

 

Today we are giving up to 100$ free joining gift to this amazing platform to new users only!

YES, CLAIM MY $100 FREE BITCOIN NOW

Dank je wel voor de melding theocoppes! Nu heb ik zelf deze niet gehad, het is toch apart dat deze op mijn e-mail adres wel correct wordt uitgefilterd, maar op jouw versatel adres wel doorkomt. Schijnbaar is de filtering op versatel adressen dus nog slechter dan op de zonnet adressen.

Maar de verzender no-reply@e.allegiant.com is dus wel hetzelfde als bij mij. De telefonische helpdesk had tegen mij gezegd dat we aan konden nemen dat deze afzender op de blokkeerlijst gezet zou worden, dus laten we hopen dat dit binnenkort dan ook daadwerkelijk gebeurt!

Kan hier nou echt niet eens werk van gemaakt worden door iemand van tele2? Dit moet toch gewoon te regelen zijn?

 

Reputatie 7
Badge +8

Let op: aanstootgevende inhoud

Vanmorgen om 1:23

Van

Jouw nieuwe match • no-reply@e.allegiant.com

Geile vrouwen zoeken nu naar een seksdate bij jou in de buurt!

Gratis registraties sluiten over 00:48:29 minuten.

Let op: Discretie is vereist. Duizenden vrouwen zijn op zoek naar een seksdate bij jou in de buurt! Houd alsjeblieft hun identiteit geheim!

 

Reputatie 7
Badge +8
Ik heb geen muis, maar bij mij huawei handy komt het achterliggende internetadres naar voren als je even de vinger op de link houdt! Geldt ook voor de links die hier staan.
Reputatie 7
Badge +8

Via Las Vegas? 

Dit: kwam om 1:49 vanmorgen. 

Antivirusbescherming-McAfee • no-reply@e.allegiant.com

 

Als u deze e-mails niet meer wenst te ontvangen, kunt u zich afmelden door hier te klikken of schriftelijk naar 6130 W Flamingo Rd. Las Vegas, NV 89103

Reputatie 7
Badge +8

Ik kreeg dit! 

Of toch een brief naar Las Vegas sturen? 

Aantekenen? 

Antivirusbescherming-McAfee • no-reply@e.allegiant.com

 

Als u deze e-mails niet meer wenst te ontvangen, kunt u zich afmelden door hier te klikken of schriftelijk naar 6130 W Flamingo Rd. Las Vegas, NV 89103

En wederom een nieuwe;

 

Reputatie 7
Badge +8

Australië, die heeft mij nog niet gevonden!

Zoiets als postzegels uit verre landen verzamelen. 

Zal wel weer een nieuwe golf worden, bovenop de bestaande :( Ik ga Maandag maar weer bellen.

Reputatie 7
Badge +8

Maar wij spammen toch niet! 

Wij worden gespamd! 

Misschien is het niet goed als nieuwe klanten dat zien! 

Dan wordt het verboden om over spam te berichten. 

En daar is de volgende phishing mail alweer

 

Beste eric. Dit is het topic om phishing mails te melden. Als ik er elke 4 uur één krijg, meld ik het dus ook hier.

 

Als het goed is wordt dit topic niet gesloten. Mij is door tele2 medewerkers verteld dat dit topic door stormon, het interne storings en monitoringsteam van tele2, wordt gevolgd. Dit is dus mijn directe communicatielijn met stormon. Elke nieuwe post van mij bevat nieuwe informatie. En dit topic maakt dus deel uit van het officiële monitorings systeem van tele2, zo is mij verteld. De reden dat ik bevestiging plaats dat het echt phishing is is omdat phishing@t-mobile.nl beweert dat dit niet zo zou zijn. Anders was het wat mij betreft helemaal niet nodig om dit te fact checken, maar de valse beweringen van t-mobile dwingen mij nu om elke dag urenlang te gaan fact checken of het wel echt om phishing gaat.

 

Ik heb net ook telefonisch contact gehad met de helpdesk weer. Niemand kan mij helpen. 

De helpdeskmedewerker geeft ronduit toe dat de tele2 website zich in een toestand bevind die malafide is door het opzettelijk verwijderen van alle wettelijk verplichte contact mogelijkheden om zo mensen de mogelijkheid tot klagen te ontnemen. Zijn advies aan mij was, stop maar met het gebruiken van e-mail. Van diverse tele2 medewerkers krijg ik te horen dat t-mobile totaal niet reageert op interne verzoeken. of ze vertellen mij dat ik een extern programma moet gebruiken, maar geen enkele pagina bij ‘instellingen per e-mail programma’ op https://www.tele2.nl/klantenservice/thuis/internet/instellen-en-installeren#mail werkt, allemaal 

 

Afzenders blokkeren in webmail kan niet. Mails als ongewenst markeren kan niet in webmail. Mails verplaatsen naar spam map zodat mails van dezelfde afzender ook automatisch naar spam wordt verplaatst werkt ook niet in webmail. De webmail software die als enige door tele2 ondersteund wordt is gratis open source software van 17 jaar oud. 

De laatste woorden van de telefonische helpdesk tegen mij waren, ‘je kunt maar beter stoppen met het gebruik van e-mail'. Wat is dit voor een hel.

Beste @Shilka,

Dit topic bedoeld om mensen te waarschuwen voor de risico’s van phishing en daarnaast dat mensen weten wat ze moeten doen wanneer je een phishing mail ontvangt. Vooral wanneer er grootschalige en zeer agressieve acties ingezet worden is een topic als dit zeer waardevol. 

Als je elke dag zoveel ongewenste mail ontvangt is het veilig om te stellen dat het issue bij jouw mailadres ligt. Als ik me niet vergis heb je al eens eerder aangegeven dat je niet van mailadres kunt veranderen, aangezien je account bij zoveel andere organisaties geregistreerd is. De kans is dus zeer groot dat ergens tussen deze accounts gegevens gedeeld zijn, alhoewel dat niet per se hoeft te zijn natuurlijk. 

Ik wil je enorm bedanken voor de intentie en inzet om klanten te behoeden om hiervan de dupe te zijn. Tegelijkertijd wil ik je vragen om hierin ook kritisch te zijn en te kijken naar je eigen account. 

@eric heeft al eens een ‘oplossing’ aangedragen. Je kunt bij veelvoudig overlast ook een ander e-mailadres nemen. Dat is de beste oplossing in dit geval, Shilka. Mooier kunnen we het niet maken.

 

Jullie hebben een contractuele inspanningsverplichting inzake de e-mail. Deze zit verplicht gekoppeld aan de verkoop van vast internet. Zonder aan deze verplichting te voldoen mag tele2/t-mobile geen vast internet verkopen, dat weten jullie ook wel.

Jullie hebben een inspanningsverplichting om deze provider e-mail functioneel te houden, dat benoemen jullie zelf ook in jullie contracten. Ik hoor van elke medewerker dat dit niet het geval is.

Jullie webmail bevat geen mogelijkheden om afzenders te blokkeren. De mailbox is veel te klein en daarom is de mail niet functioneel voor deze tijd, ELKE werknemer van jullie benoemt dit.

InterNLnet reageert amper op jullie interne verzoeken.

Jullie hebben alle wettelijk verplichte schriftelijke klacht mogelijkheden opzettelijk van de website gehaald.

Jullie hebben alle wettelijk verplichte online privacy opties opzettelijk uit mijn tele2 voor thuis klanten gehaald.

Ik heb deze discussie al eens eerder gevoerd met eric, ik ben meer dan 2 jaar geleden al begonnen met het overzetten van toen 411 accounts die aan mijn zonnet gekoppeld zitten, na 2 jaar zijn er nog steeds 77 accounts over die ik moet omzetten. Het is een absolute hel. Sommige omzettingen duurden meer dan 9 maanden aan brieven schrijven, kopieen van paspoorten opsturen etc. Bij velen bleek het niet eens mogelijk en moet ik accounts gedwongen afsluiten. Het is een gigantische klus

Gemiddeld elke dag ben ik doelwit van georganiseerde misdaad omdat jullie je inspannings-verplichtingen niet nakomen. Tot november vorig jaar werkte het spamfilter voldoende. Daarna was het één en al ellende, ook Theocoppes heeft dezelfde problemen en ook andren in andere topics melden problemen. De problemen voor mij zijn alleen maar erger geworden toen een tele2 medewerker mijn e-mail adres in een uitschrijflink van een phishing site heeft ingevuld. Waarom ondernemen jullie geen actie? Wat is dit voor een hel? Wat is dit voor een hel? Wat is dit voor een hel?

Reageer