beantwoord

4g sneller nadat 5g gelanceert is.

  • 6 May 2020
  • 8 reacties
  • 1412 x bekeken

goedeavond, nu er de laatste tijd meer masten worden geplaats en 5g aangezet gaat worden. Word nu 4g sneller omdat er meer masten zijn?

icon

Beste antwoord door eric 6 May 2020, 23:01

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Er worden niet meer masten geplaatst. Bestaande masten worden uitgebreid met meer zenders. Het Tele2 en T-mobile netwerk worden samengevoegd en na de veiling deze zomer komen er ook 5g frequenties bij. Al die (opgetelde) frequenties leidt tot meer capaciteit en dekking, zou eind dit jaar afgerond moeten zijn. 

Reputatie 7

Het 4G netwerk zelf wordt technisch niet sneller, de dekking verbetert wel. Door een betere dekking zullen masten vaker dichterbij de gebruiker zijn en zo voor een hogere snelheid kunnen zorgen. Ook zal op druk bezette antennes meer capaciteit zijn waardoor gebruikers een hogere snelheid ervaren dan voorheen.

Dus word 4g sneller en beter bereikbaar en zullen 4g gebruikers er een nog betere ervaring mee krijgen?

Dus is de snelheid tussen 4g en 5g een stapje kleiner geworden?

Reputatie 7

Dus word 4g sneller en beter bereikbaar en zullen 4g gebruikers er een nog betere ervaring mee krijgen?

Dus is de snelheid tussen 4g en 5g een stapje kleiner geworden?

1 ja, in de beleving van de gebruiker wel

2 nee, want 5G heeft volgens mij straks hetzelfde aantal antennes in het netwerk 😉

Als je 5G van bv Vodafone gebruikt, dan is deze nu 10% sneller dan 4G omdat het nu nog over de 4G frequentie gaat.

Geen echte 5G dus, maar dat 4G sneller wordt omdat 5G uitgerold wordt lijkt mij dus sterk.

Je hebt dan ook een 5G toestel nodig om dat snellere 4G te kunnen gebruiken (5G over een 4G frequentie)

Reputatie 7
Badge +12

4g is gewoon 4g hoor. Nu alle Tele2 sims gebruik maken van het T-Mobile netwerk is de maximale snelheid wel hoger dan het oude tele2 netwerk. T-Mobile heeft veel meer 4g frequenties dan Tele2 had en die combineren ze nu ook nog eens met hun eigen netwerk zodat het voor alle merken van het T-Mobile concern de ervaring nog beter wordt.

Omgeving zuid-holland worden meer masten geplaats. Maar word hierdoor 4g sneller dan dat 4g nu al is. Omdat ik meer zenders en ontvangers zijn.

Als je 5G van bv Vodafone gebruikt, dan is deze nu 10% sneller dan 4G omdat het nu nog over de 4G frequentie gaat.

Geen echte 5G dus, maar dat 4G sneller wordt omdat 5G uitgerold wordt lijkt mij dus sterk.

Je hebt dan ook een 5G toestel nodig om dat snellere 4G te kunnen gebruiken (5G over een 4G frequentie)

waar slaat dit op   4G is toch  4G    (5G toestel nodig om dat snellere 4G te kunnen gebruiken  )  dus iphone 11 met 4G kan niet die  freq gebruiken  ?     4G is toch 4G ??